Zsolnay Örökség Kezelő Nonprofit Kft. Eozin Blog RSS Feed
 
A decemberben 105 évesen elhunyt Eva Zeisel-ről sok hírportál megemlékezett, ezért nem is áll szándékomban most teljes életrajzát újból közölni, egy kattintással könnyen elérhető a világhálón. Ellenben szinte sehol sem részletezték a legfontosabb tényt, hogy amerikai tartózkodásáról hazatérvén 1983-tól a pécsi Zsolnay-gyár formatervezőjeként dolgozott és nem mellékesen igen dekoratív és egyedi kerámiákat tervezett.
 
 
Kancsók, gyertyatartók és kisebb kerámiák, továbbá a Shape of life kerámiacsalád az eredménye Eva Zeisel nyolcvanas évek-beli hazai ténykedésének. Miután „elegáns, excentrikus étkészletei az 1940-es és 50-es években forradalmasították az amerikaiak asztalterítési szokásait” - írta a New York Times december 30-án megjelentetett nekrológjában – szakított az ipari formatervezéssel, amit csak a nyolcvanas években kezdett folytatni.
 
 
Zsolnay-s munkáiba néhol belebotlik az ember, de leginkább kiállításokon. Ha valaki venne, keresse fel például az ebay-t, ahol 250, de akár 2850 dollárért is vásárolhat Zeisel-Zsolnay kerámiákat.
 
 
És hogy milyen ember volt Eva Zeisel? Adorjáni Béla a hg.hu vonatkozó cikkéhez ezt kommentelte a  művésznőről: „Ismertem Éva nénit, mint a Zsolnay gyár-manufaktúra volt vezetője. Fantasztikus, lenyűgöző szellemiségű, káprázatos tehetségű művész volt. Ugyanakkor bájos, vidám, örök optimista, legyűrhetetlen életvággyal.”
 
A Rózsaszín Zsolnay Kiállítás mellett újabb izgalmas dolgokat ismertem meg a gyárról és a legendáról, nagyon remélem hogy ez a tendencia nem szakad meg egyhamar.

A bejegyzés trackback címe:

https://eozin.blog.hu/api/trackback/id/tr823537295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

futótűz 2012.01.12. 13:37:31

(Vártam ezt a hírt.)
Bár "bizonyítani" nem tudom, de anno beírtam volna a blogba, csak a "címkék" között nem tudtam dönteni,hova írjam - később meg megfeledkeztem róla.
nol.hu/lap/hetvege/20111112-_en_vagyok_a_legkisebb_hidacska
süti beállítások módosítása