Zsolnay Örökség Kezelő Nonprofit Kft. Eozin Blog RSS Feed
 
Tudatlanság vagy sem, de amíg fel nem merült Iva Bittová neve a Kodály Központ fellépőinek listáján egy hangot nem hallottam tőle, nem hogy olvastam volna róla. Viszont olyan szintű vírusmarketing, más néven szájhagyomány kezdett körülötte kialakulni, hogy kíváncsiságból utánanéztem, jobban mondva utána hallgattam.
 
 
A címben olvasható hasonlat a szó legpozitívabb értelmében íródott, és eszem ágában sincs hasonlítgatni az amúgy különleges és egyedi Iva Bittovát a szintén különleges és egyedi Kiss Erzsihez. Na jó, abban talán van köztük némi hasonlóság, hogy az éneklés mellett az emberi hang korlátait feszegetik, és a hagyományos dalformába olyan kurjongatásokat, halandzsákat és egyéb, szinte már az audioperformansz kategóriába illő dolgokat visznek bele, hogy a dal megszűnik dal lenni, tovább lép egy felsőbb dimenzióba.
Amikor először mutatta valaki Iva zenéjét itt a szerkesztőségben egy laptop hangszóróján, nem tagadom felfigyeltem, hogy mi ez a...? Már akkor sem találtam benne semmiféle fogódzót, de pont ez fogott meg benne. Aztán egy komolyabb cuccon, jobb minőségben elkezdtem kutakodni az énekesnő munkái után és igen hamar hatalmába kerített. Közben azért jólesően nyugtáztam, hogy valóban létezik egy leheletnyi párhuzam közte és Kiss Erzsi között, de szerencsére ez a fajta hasonlóság fel sem tételezi a másolás, utánzás lehetőségét.
Hogy az 50-en túl járó Iva hol szívta magába azt a rengeteg hatást, ami hang fomájában kijön belőle egy-egy koncerten nem tudom, de biztosan jót tett neki az észak-morvaországi és a new yorki lakhely is.
Hétfőn pedig leellenőrizzük a Kodályban, hogy a youtube-hoz képest mit tud.

 

Szólj hozzá!

Címkék: zene

A bejegyzés trackback címe:

https://eozin.blog.hu/api/trackback/id/tr743282903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása